DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> گــُـــــوبـاره <$BlogRSDUrl$>

گــُـــــوبـاره
 

Tuesday, November 28, 2006


فرازهايى از كتابى منتشر نشده. 


....
در بيشتر گروه ها و جامعه های انسانى، رفتارها و كردارهاى جنسى از ديرباز با آئين و اخلاق هم پيوند بوده است تا آميزش در راستاى ارزش هاى اجتماعى، پيرو شيوه اى روشمند و پيش بينى پذير باشد. هدف از اين كار، مهار كردنِ نيروى جنسىِ انسان و اهلى كردن هيولاى وحشى و نارام و آئين ستيزِ درون اوست كه دامنه اى بس گسترده در ژرفساخت روانى وى دارد. از سويى ديگر، طبيعت ِ سركش و گستاخ ِ انسان، وی را باشنده اى خودكامه و كامجو می خواهد تا در زمان بارورىِ جنسىِ خود، ژنهاى خويش را هر چه بيشتر و بهتر در جهان بپراكند. طبيعتِ خودكامهِ هرژن چنان است كه دارنده خويش را تمام خواه مى خواهد. بهشتِ برآيشى هر زينده آنجاست كه خود يك تنه بتواند همه هماوردان زيستبومى خود را از ميدان طبيعت بدر كند. براى نمونه؛ رازيانه مى تواند در زمانى نزديك به 11 سال، همه روى زمين را بپوشاند و اگر گياه ديگرى بر روى زمين نبود آب و هوا و ديگر سازه هاى زيستبومى در همه جاى جهان با طبيعت ِ رازيانه سازگار مى بود، اين گياهك به هيچ گياه تازه اى فرصت رويش نمى داد.

طبيعت، انسان را زينده اى زاينده و ژن پرور مى خواهد و گرايش به آميزش جنسى را براى پراكندن ژنها و سپارش هر چه بيشتر و بهترِ آنها به آيندگان در او برآورده است. از اين چشم انداز، اساسى ترين نقش انسان در دوران بارورى، يعنى از هنگام بلوغ تا زمان يائسگى، خوردن و خوابيدن و زاد و رود كردن است. اما جامعه، كُنشهاى آميزشى انسان را قانونمند مى خواهد و خودكامگى و فردمدارى را برنمى تابد و رفتارها و كردارهاى فردى و اجتماعى را پيرو منش ها و روش هاى فرهنگى خود مى كند. ستيز طبيعت و فرهنگ در اين راستا سبب مى شود كه كُنشهاى آميزشىِ انسان از پيچيدگي هاى ويژه اى برخوردار گردد.
..............................

....خيزران ِ خفته گياهى است كه در هر يكصد و بيست سال، تنها يكبار گل مى دهد. اين گياه، نخست در سال 999 ميلادى، هنگامى كه به شكوفه نشسته بود در چين شناسايى شد و از آن پس تا كنون هر صد و بيست سال يكبار گل داده است. آخرين تاريخ شكوفايى و گل آرى ِ اين گياه، سال 1956 بود كه براى هشتمين بار پس از شناسايي آن، بار ديگر از خواب گران خويش برخاست. شگفت آن كه قلمه هاى اين گياه نيز كه از چين به دياران ديگرى چون؛ انگليس و امريكا و روسيه برده شده بود، در آنسال به شكوفه نشست. شكوفه بارى ِ آينده خيزران خفته در سال 2079 خواهد بود كه شوربختانه بسى دورتر از زيستزمان بسيارى از ماست. اين گياه در زمان كوتاهى شتابان بارور مى شود و مى پژمرَد و مى ميرد و تا يكصد و بيست سال ديگر، به زندگى ريشه اى خود در زيرِ زمين بسنده مى كند. گونه اى از خيزران خفته، در هريكصد و پنجاه سال، تنها يکبار گل مى دهد و در هنگام شكوفايى نيز پنج روز و ششى بيش نمى پايد و باز خوابِ دور و دراز خود را آغاز مى كند.

............................

........زيبايى اندام هاى ورزيده و فشرده از آنروست كه اين گونه اندام ها، نشانه سلامت و بهداشت است و چون ژن هاى سالم در بدن سالم يافت مى شود، ورزيدگى تن و فشردگى ماهيچه ها و چربي هاى آن، مانند بازوان و ران ها و پستان ها، جنس مخالف را بسوى خود مى كشاند. تنومندى، نشانه درشتى استخوان بندى و نيروى بيشتر است. اگر چه تنومندى امروزه در ميان بيشتر گروه هاى انسانى، دسترسى بيشتر به فراورده هاى غذايى را سبب نمى شود، اما اين ويژگي ها در دوران پيش از پيدايش كشاورزى شكل گرفته است و به فهرست كردارهاى ژنتيک انسان پيوسته است. در آن روزگار، فردِ تنومند خوراك بيشترى فراهم مى آورد و تنومندى زن به معناى داشتن ِ لگنى درشت تر و رحِمى بزرگتر و پستان هايى سرشارتر مى بود. از اينرو، درشتى تن بر ريزى آن برترى يافته است.

تراوت و تازگى پوستِ بدن، نشانه جوانى و بهداشت آن است. پلاسيدگى و مرده رنگى ِ پوست، زيبايى را مى زدايد و روشنى و تازگى آن را مى گيرد. اين چگونگى كه براثر بيماري هاى پوستى، خونى، قلبى، ريوى، كبدى و كليوى روى مى دهد، نشانه بيمارى و زمينه سازِ وازدنِ جنسىِ انسان از اين بيماران است. همچنين چون پوستِ پرجوش و زخم و خال و سوزه و كورك، نماد ناكارگى بخش هايى از بدن مى باشد، وجود اين آلايه ها از زيبايى پوست مى كاهد و حتى جوش هايى چون غرورِ جوانى نيز ناخوشايند مى نمايد.

برخى از زيبايي هاى طبيعى، ريشه در الگوهاى ژنتيك رفتارهاى انسان با كودكان دارد. انسان، درشت چشمى، تنگ دهانى، خُردى بينى و كوچكى دست و پاى كودكان را زيبا مى يابد. چنين است كه اين ويژگي ها در بزرگسالان نيز سبب زيبا ديدن آنان مى شود

......................

.....يكى از ويژگي هاى آزاد- درخت اين است كه اين گياه تنها روينده اي ست كه داراى مواد ضدِ آبستنى ست. اين توانايى مى تواند كمك بزرگى به انسان در ريشه كن كردن آفات ضد نباتى كند و نيز با آن مى توان داروى ضد باردارى براى جانوران ِ موذى و نيز انسان ساخت.

......................

..... آگاهی انسان از رفتارهای و کردارهای خود بسی اندک تر از آن است که او می پندارد. يکی از افسونهای ذهن انسان اين است که دارنده خود را در اين خيال ِ خوش می دارد که وی از خويش و جهان آگاه است و هماره همه چيز را در ديدرس خود دارد. اما هرگز چنان نبوده است و نيست و در آينده نيز هرگز چنان نخواهد بود. بگذاريد برايتان يک نمونه از کردارهای ژنتيک انسان را بياورم که شايد تا کنون نشنيده باشی و آن اين اگر در هنگام خواب، جانور ريزی چون پشه، مورچه و يا عنکبوت وارد دهان انسان شود، مکانيزم جويدن خودبخود به کار می افتد و انسان بی که از خواب بيدار شود، آن مهمان ناخوانده را می جود و فرو می هد. ببخشيد اگر حالتان را بهم زدم. به دانستنش می ارزد.


blog counter
seedbox vpn norway